Dagens luring

Idag har det vart kallt i backen, runt -10°.

Jag frös ganska mycket och precis innan lunch blev det värre när liften stod stilla i ca. 10 minuter. Därefter åkte jag ner som vi skulle och vi samlades för att snacka som vi gör efter varje åk. När vi står där känner jag hur jag helt plötsligt blir jätte varm i hela kroppen. Jag tar av mig ena vanten och drar ner dragkedjan på jackan en bit. Jag känner hur jag börjar svettas och illamåendet börjar komma, jag försöker fokusera på vad vår instruktör säger men det blir svårare och svårare. Jag känner mig spyfärdig och rösterna runt omkring mig försvinner längre och längre bort. Jag står kvar och försöker hålla blicken på en punkt. Kort därefter hör jag lågt borta att det är dags för lunch. Jag skakar till och försöker få igång huvudet och stakar mig sakta bort mot värmestugan där vi äter.

Detta var sjukt läskigt och jag har aldrig förut varit så nära på att svimma. Efter jag hade ätit min spagetti med köttfärssås och vilat under lunchen kände jag mig dock på topp igen och det var riktigt skönt!

Det är tuffa och intensiva dagar och min kropp behöver fylla på med energi även ute i backen. Därför tänker jag imorrn fylla på energireserverna med Ballerina pepperkaka som jag fick i julklapp av mina fina systrar E & E ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0