Roxette - Sleeping in my car


Idag har jag varit på vårdcentralen och bl.a kollat hörseln.
Jag tycker verkligen det är roligt att gå till vårdcentralen, jag vill veta att jag mår bra, jag vill veta att jag har utmärkt hörsel, som jag faktiskt hade! Även om det kan vara svårt att tro ibland...
När jag hade vart hos doktorn fick jag gå vidare till en sjuksköterska, när hon fick se mitt namn sa hon glatt:

"Är det den Sara? Oj, vad du har växt! Senast jag hade dig här var du nästan nyfödd!"

När jag sedan gick ner för trappan möter jag Sejla, goa, glada Sejla som alltid får mig på bra humör!



Det är något speciellt med Oskarshamn, det är mitt hem.
Idag insåg jag att det också alltid kommer att vara det.
Jag vet att jag inte kommer att bo här hela mitt liv, kanske inte ens ett helt år till men det kommer alltid att vara här mina minnen från min barndom finns kvar.

Det är här jag har spelat fotboll, since ever?
Det är här jag kommer att ha gått 12 år i skolan.
Det är här jag har busat på nätterna.
Det är här jag har cyklat i alla kvarter.
Det är här sjuksköterskor känner igen mig.
Det är här jag möter Sejla i trappen.
Det är här jag har hittat dom flesta av mina vänner.

Det är här jag hör hemma!



Bildkälla: Oskarshamns Kommun

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint inlägg Sara :)

2008-09-11 @ 15:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0