Morecambe and Wise - Positive Thinking

Idag har jag, för andra gången i mitt liv, lyssnat på Maria Kehagia, mental tränare & coach.
Kl. 18.00 började hon sin föreläsning om positivt tänkande och mental träning inför Rödsle BK och Kristinebergs FF:s damlag.

Det Maria pratade om var bl.a
- Att allting går att förändra via sitt tänkande.
- Att vi tänker alldeles för mycket negativa tankar.
- Att 85% av det vi säger till våra barn är negativt klingande ord som t.ex. nej, stopp, förbjudet, sluta osv.
- Att det går tio Pippi Långstrump (Positiva) på en Ior (den negativa).
- Och att "ingenting är omöjligt" och "allting är möjligt" verkligen inte är samma sak!

    
    


Efter att ha lyssnat på Maria i två timmar börjar man fundera:

Vad kan jag göra för att förändra mitt tänkande?



Det jag ska börja med är att:
- Tänka positiva tankar om situationer innan jag är i dem.
- Ta åt mig av beröm jag får.
- Stanna till i bra ögonblick och analyser och komma ihåg varför och vad jag gjorde för att det blev så bra.
- Minska på det onödiga ordet: inte.
- Och börja att se möjligheterna istället för hindren!


Maria Kehagia

Kommentarer
Postat av: Malin

just igår önskade jag att jag fortfarande spelade fotboll för hon är cool och man blir grymt laddad när man lyssnat på henne :)

2008-09-18 @ 17:35:05
URL: http://malinm1.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vill träffa Maria!

2008-09-18 @ 18:40:34
URL: http://fridaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0