Ted Gärdestad - Oh, vilken härlig da´

Om jag någon gång klagar på mitt jobb, säg åt mig att sluta!



Idag har det varit en helt okej, faktiskt mer än okej arbetsdag.
Posten är inget att klaga på, jag skäms. Det finns värre!

Jag gillar att cykla runt i staden och göra människor glada genom att dela ut post. För visst blir man glad när man får sin post?
Och visst finns det många små ljusglimtar;

~ De första takterna i Ted Gärdestads 'Jag vill ha en egen måne' på mp3:n när man har lämnat post till en tjurig företagskärring.
~ Att höra 'I wanna rock' i mp3:n när man precis ska påbörja utdelningen i stösta byggnaden i stan.
~ Att se Emma och Elsas farmor vinka glatt ifrån bilen när man är trött och hungrig.
~ Att möta upp mysigaste katten på Dammgatan som får en att vilja kela hela eftermiddagen.
~ Sist men inte minst, alla härliga Postenkompisar :)

Det här och mycket mer kommer få mina 8 arbetsveckor att flyga fram lika fort som motvinden idag!




Och vi tänker Positivt, visst? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0