The Cure - Friday I'm in love

4/7


Dagens roligaste:
Sofies anledning till att köpa en videokamera "då ska jag gå runt och filma hela tiden, någon gång måste det hända något jättekul, då blir det america´s funniest homevideos på den!'
Dagens klantigaste: Jag, (är ni förvånade) som nästan råkade välta en glassgubbe...
Dagens gåva: Övnigskörsskylten gav jag med glädje till min syster.
Dagens vink: Sofia! :)
Dagens jobbigaste: SKB-utskicket, jag hoppas ni har läst det noga!
Dagens gulligaste: En tant som inte hade fått sin tidning men blev jätteglad när hon fick en annan tidning... SKB-utskicket...
Dagens ondaste: Min hals :(
Dagens sunkigaste trappuppgång: Den som det alltid luktar unket i, man klarar precis av att hålla andan. Om det är reklam är det tufft att orka, men vafan, vad gör man inte?
Dagens fräshaste trappuppgång: Den som det varje dag luktar god, svensk husmanskost ifrån, åh. jag blir alltid så hungrig när jag kommer in där.
Dagens snyggaste: Ett par röda brallor på en kille jag såg på stan!
Dagens köp: En klänning. Nu har jag två oanvända klänningar som ligger i garderoben och väntar på att bli använda, det är väll positivt?
Dagens lättnad: Dörrhandtaget som jag förra veckan råkade dra ut var nu på sin rätta plats igen, pust!
Dagens blick: Fick jag! ;)
Dagens trevligaste: Personalen på Specsavers Optik, som alltid. Gå dit om ni ska köpa brillor!
Dagens finaste: Parken!
Dagens i-landsproblem: Att hitta bra springa-i-trappor-låtar.
Dagens återseende: Ida! Sköööning, jag saknar henne. Poolparty snart?
Dagens njutning: Att cykla på en VANLIG cykel i VANLIGA kläder.
Dagens låt: The Cure - Friday I'm in love, såklart!
Dagens bilder: Se nedan,
Dagens bästa: SOFIA, EMMA, MATILDA OCH SARA.
Dagens goda nyhet: Jag tycker jag har fått lite färg idag, jää.
Dagens självdöda varelse 1: Min mobil.
Dagens självdöda varelse 2: Hampus.
Dagens lukt: Bajsdoften i hamnen. Ja, Sofia var där...
Dagens engelskabok: Hot stuff.

och slutligen...

Dagens skrattanfall:
Jag och min syster Sofie cyklade hem från posten, när vi kom till en raksträcka cyklade jag i racerfart fram till en järnvägsövergång, när jag närmar mig övergången saktar jag ner och hör någon cykla i ännu högre fart bakom mig, jag kollar bakåt fastän jag vet att det är Sofie och får se; en kobent, gubbe, med det största smilet jag sett på länge titta på mig och swisha förbi i formel-1-fart! Jag tänker för mig själv *börja inte skratta, börja inte skratta* och får ont i magen för att jag har så mycket skratt inom mig, då ser jag Sofie komma, hon ser likadan ut som mig och då brister vi ut i ett gapskratt, som tur var var gubben en bit bort då, han hade ju en sådan fart, ni vet!

update
; senare på kvällen/natten utspelade sig nästan samma sak igen! Jag, Sofia, Emma och Matilda stod och pratade och tog upp en hel cykelväg, då kommer en gammal gubbe (dock inte med samma fart som den andra..) jag, som står längst ut flyttar då min cykel in mot dom andras men då försöker gubben trycka sig imellanmig och emma och komma förbi. vi tittar på varandra och fösöker hålla inne skrattet och ja, vi klara ett tag. men som sagt hade ju inte denna farbror samma hastighet som mannen tidigare på dagen så när vi brister ut i gapskratt stannar han och vänder sig om, självklart skrattar vi ännu mer då. ;)

     

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilket fint och välformulerat inlägg ;)

2008-07-05 @ 16:39:49
URL: http://matildautanh.blogg.se/
Postat av: Sofia

vadå "sofia var där"?! ;D HAHA.

Snygg bild på mig också... tack så mkt, ska jag komma ihåg ;)

2008-07-06 @ 16:23:07
URL: http://sofiia90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0