en sjuklings tankar den sjunde februari tjugohundraåtta .

en stekhet panna . 300 ton snor i näsan . en bankande hammare mot huvudet . anfådd efter ett jämfotahopp .

Låter det inte lockande ?

näe , att vara sjuk måste vara något av det tråkigaste man kan vara .
när jag var hemma igår kväll pga att jag inte kunde hänga med på löpträningen fann jag dock en positiv sida av detta fenomen .

DET FINNS ANNAT I LIVET ÄN TRÄNING !

jag har många gånger funderat över vad jag skulle göra om jag skulle sluta spela fotboll (en sport som jag ger mycket tid av mitt liv till) igår kom jag dock på att det är ju då , när jag lägger av med fotbollen jag hinner med allt det där som jag aldrig hinner med nu .

sätta in bilder i fotoalbum , sy om jeans , städa , läsa , spela gitarr , skriva , promenera , mm . mm

Livet handlar helt enkelt om att prioritera, igår handlade det dock kanske inte om prioritering med åtminstonde ett smakprov på en annan livsstil?

det jag istället för löpträning ägnade mig åt var att snörvlande vid symaskinen sy om ett par gamla jeans.
det var krångligt , och det sved när nålarna stack in i vaderna men det var det värt för jag är verkligen nöjd med resultatet !



alltså visar det sig att när jag inte har möjlighet att göra det jag för det mesta sysselsätter mig med (att träna) får jag tid över till det jag annars inte hinner med att fixa.
detta betyder inte att jag kommer att sluta spela fotboll för att få mer tid till att sy utan mer som en övertygelse för mig själv att jag nog kommer att klara mig utan fotbollen , någon gång framöver .


see ya !

honungshälsningar / sara


   
Susanne Vega - Luka

Kommentarer
Postat av: Linnea

Stackare, är du sjuk? Krya på dig

2008-02-07 @ 16:33:48
Postat av: Sara

mm, börjar få ont i halsen också. uscha
tack :)

2008-02-07 @ 17:29:02
URL: http://sara2.blogg.se
Postat av: Linnea

Låter inte roligt, du får äta en dunder-kur med vitaminer ;)

2008-02-08 @ 17:14:40
Postat av: Hajen

Krya på dig, bruden!

2008-02-08 @ 18:43:34
URL: http://hajenhellstrom.bloggspace.se/
Postat av: Sara

Honungsvatten & kokkosbollar ;D haha

2008-02-08 @ 20:04:02
URL: http://sara2.blogg.se
Postat av: Linda

Det är ju bra med ett litet uppehåll, då lär du ju veta om du verkligen vill tillbaka till fotbollen sen! :)

2008-02-09 @ 09:48:33
URL: http://linda5.blogg.se
Postat av: Edvin

Jag gillar jeansen:D

2008-02-09 @ 19:32:30
Postat av: Sara

Linda: Ja, jag är grymt sugen på att träna nu!
Edvin: TACK :D

2008-02-10 @ 17:06:43
URL: http://sara2.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0