Idde Schultz - Fiskarna i Haven

Jag och min syster fann ett kasettband med texten "Sara och Sofie sjunger" på.
Ungefär såhär lät det:

Sa: "Sofie, nu får du höra hur man sjunger fiskarna i havet!"
Sara sjunger... fantastisk inlevelse...
Sa: "Fast nu slutar jag, det var Saras sång!"
En svag sång hörs i bakgrunden...
So:"Vem har skapat blommorna..."
Sa: "Sofie, sjung en sång! Nu ska Sofie sjunga en sång, fast jag vet inte vad det är, det får ni höra sen för det säger jag inte!"
So: "SARA, DU FICK INTE SÄGA SÅ"
Mamma: "Tjejer..."
So: "MAN SKA INTE SÄGA SÅDÄR"
Sa: "Kan man väll göra..?"
So: "AJ!"
So: "Sara, sen ska jag sjunga... vinden drar, skeppet far, bort i kärran..."
Sa: "Men Sofie!"
So: "Jag vill själv!"

and so on... ;)


Detta kan alltså höras live, om det finns många intresserade kan vi ordna en visning (snarare lyssning) en kväll framöver!


Kommentarer
Postat av: Abbe

Sätt upp mig på första parkett! :D

2008-08-28 @ 23:38:05
URL: http://albingustafsson.se
Postat av: Frida

Hahah! Jag vill också hitta alla inspelningar som gjordes! Någonstans måste dom ligga...

2008-08-31 @ 10:29:16
URL: http://fridaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0