Sara. 1 April 2007.

1.        Vad heter du? Sara.
2.        Vad skulle du vilja heta om du fick välja själv? Jonna.
3.        Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Om jag hade blivit en kille hade jag fått heta Jonas men min kusin fick det namnet istället så då hade jag blivit en Fredrik istället. Det var vad mamma tyckte. Pappa tyckte jag skulle heta Sune?
4.        Vilket stjärntecken är du? Vattuman.
5.        Vilken årgång är du? ? 90.
6.        Var bor du? Oskarshamn.
7.        Bott utomlands? Inte längre än 3 veckor.
8.        Flyttat antal gånger? Ingen än så länge.
9.        Vart skulle du vilja bo? Eftersom jag alltid har haft nära till havet tror jag inte jag skulle trivas med att bo någonstans där man inte kan bada. Men någonstans vid havet, Thailand är ju inte fel :)
10.     Vilken skolklass? Första året på Idrottsprogrammet.
11.     Vad vill du bli när du blir äldre? Förut sa jag att jag ville bli något inom Idrott & Hälsa, nu för ett tag sen tänkte jag på journalist, men jag vet inte riktigt. 


Utseende

1.        Hur lång är du? 161,5 cm var jag förra gången jag mätte mig.
2.        Hårfärg och frisyr? En bit längre än axlarna, snedlugg och mycket uppklippt. Färgen är just nu min normala (tror jag) och den är lite brunblond (mamma tycker det är guldigt på vissa ställen.)
3.        Ögonfärg? Blå.
4.        Mest nöjd med? Ögonen kanske? Haha, jag vet inte.
5.        Minst nöjd med? Man ska föröka att tänka på det positiva, inte det negativa!
6.        Skostorlek? 36-38.
7.        Glasögon? Nej.
8.        Har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen? Haha. 


Favoriter

1.        Filmer? Love actually är bra :)
2.        Låtar? Många! En som jag har lyssnat ganska mycket på nu är You and Me Song med Wannadies.
3.        Årstider? Jag har tänkt på det och kan faktiskt inte välja någon. Jag gillar alla på olika sätt.
4.        Mat/dryck? Pastasallad, Pannkakor och Thailändskt & mjölk :)
5.        Djur? Tänk att vara en fågel och kunna flyga!
6.        Färg? Blå.
7.        Parfym? Förut hade jag en test på en parfym som luktade jättegott, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette.
8.        Tv-program? Så ska det låta är roligt! Peter Settman gör det så bra!
9.        Ämne i skolan? Förut tyckte jag idrott men nu är det för mycket teori. Förut gillade jag NO (fysik, kemi, biologi, teknik) nu läser jag inget av dem ämnena. Förut tyckte jag om svenska men efter att vi har läst litteraturhistoria nu kan jag inte välja det heller. Jag säger musik (det har jag inte heller längre men det skiter jag i!)
10.     Sysselsättning? Fotboll! By the Way, idag spelade vi träningsmatch mot Högsby, vi vann! JAG GJORDE MÅLET!   


Kläder

1.        Vad använder du just nu för jacka? En blå vårjacka och en ljusblå lite mer vindjacka.
2.        Vad använder du just nu för skor? Mina vita (numera mer åt det bruna hållet) sneakers och några marinblå ?sjömanskor? som jag köpte i Thailand i vintras.
3.        Favoritfärg på kläder? Blå tror jag.
4.        Favoritmaterial på kläder? Jeans är snyggt, mjukis är härligt.
5.        Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? En helt ny garderob skulle vara gutt och ta mig till en storstad för shopping en helg!
6.        För ungefär hur mycket pengar köper du kläder för i månaden? Inte mycket alls med tanke på vad Oskarshamn har i klädutbud!
7.        Favoritmärke? Jag brukar inte titta på märkena, det viktigaste är att jag gillar kläderna och att dom passar just mig.
8.        Vad har du för byxstorlek? Jag vet faktiskt inte (orkar inte tänka efter heller)
9.        Vad har du för tröjstorlek? S/M 


Ditt rum

1.        Stort, litet eller mitt emellan? Mittemellan kanske? Beror ju på vad man jämför med.
2.        Vilken färg på tapeterna? Gula.
3.        Vilka färger går husets inredning i i övrigt? Haha, en salig blandning på allting :)
4.        Favoritmöbel i huset och varför? Min säng, för? Den är skön att sova i! Haha!
5.        Vad vill du ändra på där inne? Vore skönt att rensa ut all skit, men problemet är att när jag bestämmer mig för att börja med det så kommer jag alltid på massa andra saker jag ska göra?
6.        Vad har du där inne av följande:

a.       Tv? Nej

b.      Video/dvd? Nej

c.       Dator? Ja

d.      Stereo? Ja

e.       Telefon? Bara mobilen

7.        Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Min gata.
8.        Vad gör du oftast i ditt hus? Sover, äter, sitter vid datorn, kollar på tv och skrattar! Haha!
9.        Favoritpryl i hemmet? Familjen.  


Blandat

1.        Vad heter din morfar? Sven-Göte.
2.        Vad har du i din:

a.      Jackficka just nu? I min ljusblå jacka har jag ett par öronhängen i den högra jackfickan som jag har glömt att ta ur. (Jag fick ont i öronen igår av dem så då tog jag av mig dem och la dem där.)

b.      Jobbväska? I skolväskan ligger kanske en penna, ett schema, ett lypsyl en plastpåse och något block.

c.       Handväska eller liknande? Har ingen framme just nu.

3.        Vad är du beroende av? Kärlek, vänskap och rörelse. Jag klarar inte av att sitta still och inte göra någonting!
4.        Vilket land kommer du ifrån? Småland, MOHAHA.
5.        Vilken sorts lypsyl använder du? Ett i en rund burk från oriflame.
6.        Vad tror du på? Kärleken och Big ben.
7.        Vilken religion tillhör du, om du tillhör någon? Jag är döpt och konfirmerad men jag vet inte om jag tror att det finns en gud.
8.        Vad köpte du senast? Vänta, jag måste tänka! Fika på stan med Emma igår.
9.        Har du något husdjur? Fiskar och kanin.
10.     Vad bor du i? Ett blått hus. 

Grejer

Plånbok: En som jag vann i en tävling i Lindvallen något år. Pappa tycker den är jättesnygg och har velat köpa den av mig sedan dess.

Tandborste: En vanlig färgglad pinne + en eltandborste som jag vann på en sång tävling i Österrike för några veckor sedan.

Smycken: Jag brukar nästan alltid ha halsband på mig, känner mig tom utan det. Öronhängen använder jag i perioder.

Nagellack: Jag använder inte det. Jo, ibland föresten fast då är det osynligt!

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0